مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

طبقه بندی موضوعی

آیا نصب دوربین مداربسته جرم است؟

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰ ب.ظ

آیا نصب دوربین مداربسته جرم است؟

نصب دوربین مداربسته به طور کلی از منظر قانون مشکلی ندارد بلکه استقبال هم می کنند. چونکه بازدارنگی شدید و امنیت نسبی به آن مکان می دهد و فقط در موارد و شرایط خاصی استفاده از دوربین مداربسته ممنوع است.

چطور برای دریافت مجوز نصب دوربین مخفی یا دوربین در محیط های شخصی اقدام کنیم؟

برای اینکه بتوانید مجوز نصب دوربین مداربسته را در مکان های حساس و غیرمجاز دریافت کنید یکی از روش های آن دادن گزارش یا شکایت به دلایل تهدید جانی یا خطرات امنیتی یا تخریب و مخاطرات امنیتی با گزارش ضرورت نصب دوربین مداربسته به دادگاه یا مراجع قضایی یا نیروی انتظامی می توانید مجوز نصب دوربین مداربسته در محل را کسب نمایید.

کاربرد دوربین های مخفی

  • بررسی و مراقبت اخلاقی و کاری کارمندان مشاغل خاص به عنوان مثال: پرستار سالمندان و کودکان، مربی مهدکودک …
  • نظارت بر اموال با ارزش مانند طلا و جواهر و گاوصندوق ها و… به این دلیل که دوربین ها مداربسته ساده معمولی قابل شناسایی و قطع کردن کابل های آن هستند به همین دلیل پیشنهاد ما نصب دوربین مخفی در این مکان ها خاص است.

محل های متفاوت نصب دوربین مداربسته از نظر قانونی

نصب دوربین مداربسته در محیط عمومی: برای نصب دوربین مداربسته در مکان ها و فضاهای باز و عمومی فعلا مشکل قانونی ندارد، البته در محیط های مهم و حساس مثل پادگان های نظامی یا پایگاه های نظامی و امنیتی اطلاعاتی و … مشکل و منع قانونی دارد.

نصب دوربین مداربسته در محیط ساختمان: برای نصب دوربین در ساختمان به عنوان مثال پشت بام و درب ورودی ساختمان و حیاط و پارکینگ و … احتیاج به رضایت کتبی از اعضای مجمع ساختمان وجود دارد.

اگر مجمع ساختمان به نصب دوربین مداربسته رضایت دهد این تایید و نظر بر نظر فردی ساکنان غالب است.

البته راه دیگری نیز وجود دارد اگر مشکلی برای تایید مجمع ساختمان پیش آمد می توانید اقدام به کسب مجوز کتبی برای نصب دوربین در ساختمان کنید.

نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی: بطور کلی نصب دوربین مداربسته در مکان های خصوصی بسیار حساس و پیچیدگی دارد.

مکان های شخصی که شامل حریم خصوصی و شخصی افراد است مانند (اتاق خواب، درون منزل و اتاق رخت کن و حمام و اتاق پرو و …) نصب دوربین مداربسته در این مکان های شخصی و خصوصی فقط با مجوز رسمی داشتن ممکن است.

نصب دوربین مداربسته مخفی: برای نصب دوربین مخفی به هر روشی ( در مکان های ساختمان یا خصوصی) باید مجوز داشت. اگر شکایت به دلیل نصب دوربین مخفی حتی در خانه خود شخص، این شکایت می تواند به پرداخت جریمه سنگین یا تعقیب قضایی منجر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان ، وکیل سایبری

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی