مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

طبقه بندی موضوعی

آموزش بازبینی محل تا تحویل پروژه دوربین مداربسته

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶ ق.ظ

یکی از پرسودترین اقدامات در زمینه سیستم های نظارت تصویری، اخذ و نصب و راه اندازی پروژه های دوربین مداربسته است. هر چه انتخاب اقلام و اجرای فرآیند نصب توسط کارشناس پروژه اصولی تر صورت گیرد رضایت کارفرمایان بیشتر جلب شده و در نتیجه در ادامه پروژه های بزرگتری توسط کارشناس مذکور اخد خواهد شد. در این فصل مراحل اجرای یک پروژه دوربین مداربسته در بستر کواکسیال (از مرحله بازبینی تا مرحله تحویل پروژه) در پانزده گام بیان شده است.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :  مخفی کردن 

1 1- گام اول: مکان یابی اصولی و بهینه دوربین های مداربسته

2 2 گام دوم: تعیین تعداد، مدل و اجرت نصب دوربین ها

3 3- گام سوم: تعیین مدل دستگاه

4 4- گام چهارم: محاسبه میزان کابل مورد نیاز و نوع آن (RG تک و یا کنار برق)

5 5- گام پنجم: محاسبه میزان داکت و لوله فلکسی مورد نیاز

6 6- گام ششم: تعیین نوع و تعداد آداپتورها

7 7- گام هفتم: محاسبه حداقل هارددیسک مورد نیاز

8 8- گام هشتم: محاسبه هزینه سایر متعلقات مورد استفاده

9 9- گام نهم: تعیین رک

10 10- گام دهم: کابل رابط دستگاه و نمایشگر

11 11- گام یازدهم: انتقال تصویر

12 12- گام دوازدهم: لحاظ هزینه های ایاب و ذهاب

13 13- گام سیزدهم: صدور پیش فاکتور نهایی مشتری

14 14- گام چهاردهم: تهیه اقلام فاکتور تایید شده

15 15- گام پانزدهم: نصب و راه اندازی پروژه و تحویل آن به کارفرما

1- گام اول: مکان یابی اصولی و بهینه دوربین های مداربسته

در ابتدای کار لازم است محل نصب دوربین ها به گونه ای که بالاترین سطح پوشش محل های مورد نظر صورت پذیرد تعیین شود. مکان یابی بهینه یکی از مهمترین مراحل پروژه دوربین مداربسته و لازم است در آن به موارد مختلفی توجه گردد. مکان دوربین ها باید به گونه ای باشد که حتی الامکان سرفت از قسمت عقب (نقطه کور خود) را نداشته باشند. در صورتی که امکان سرقت از ناحیه کور آن وجود داشته باشد لازم است دوربین مذکور توسط دوربین دیگری پوشش داده شود.

مکان یابی دوربین ها در محل نصب پروژه

از دیگر مواردی که در زمان مکان یابی لازم است به آن توجه گردد حداکثر فاصله دوربین ها از دستگاه است. مطلوب است محل نصب دوربین به گونه ای انتخاب شود که فواصل دوربین ها از دستگاه متوازن باشد (اختلاف فواصل کم باشد). در صورتی که فاصله تعدادی از دوربین ها از دستگاه زیاد باشد با گذشت زمان موجب به وجود آمدن نویز در تصاویر می شود. از سوی دیگر در این حالت می توان کابل با مغزی ضخیم تر و تعداد شیلد بالاتر استفاده نمود که این امر باعث افزایش هزینه ها و در نتیجه بالا رفتن قیمت نهایی پیش فاکتور عرضه شده به مشتری مصرف (کارفرما) خواهد شد. در نهایت پس از مقایسه مبلغ نهایی پیش فاکتورهای دریافتی توسط کارفرما، عموما پروژه توسط عامل عرضه کننده پیش فاکتور با هزینه به صرفه تر اخذ و اجرا خواهد شد.

نصب دوربین ها پس از مکان یابی

2 گام دوم: تعیین تعداد، مدل و اجرت نصب دوربین ها

در این مرحله با توجه به مکان های تعیین شده و همچنین شرایط محیطی پروژه (تفاوت محل ها در میزان شدت نور دریافتی، اهمیت ضبط صدا، لزوم دید در شی قوی تر و…) لازم است نوع دوربین ها، تعداد و اجرت نصب آن ها تعیین شود. انتخاب صحیح نوع دوربین برای هر محل موجب رضای نهایی کارفرما و به دنبال آن اخذ پروژه های دوربین مداربسته دیگر توسط کارشناس نصب مربوطه خواهد شد.

ا1نواع-دوربین-های-مداربسته-با-کاربردهای-متفاوت

3- گام سوم: تعیین مدل دستگاه

پس از انتخاب نوع دوربین ها و تعداد آن ها لازم است دستگاه ضبط کننده مناسب دوربین های انتخاب شده تعیین و تهیه گردد. در هنگام تعیین نوع دستگاه لازم است به موارد زیر توجه گردد.

1- رزولیشن دوربین ها

2- فریم ریت دوربین ها

3- ویژگی های داخلی دوربین ها (دید در شب رنگی، ضبط صدا، لنز موتورایز و…)

4- تعداد و حداکثر هارددیسک قابل پشتیبانی

5- حداکثر قابلیت فشرده سازی

6- رزولیشن ضبط تصاویر توسط دستگاه

7- خدمات انتقال تصویر

تعیین درست

4- گام چهارم: محاسبه میزان کابل مورد نیاز و نوع آن (RG تک و یا کنار برق)

در این مرحله متراژ و نوع کابل مورد نیاز تعیین می شود. متراژ کابل مورد نیاز برابر (اندکی بیشتر از) مجموعه تمامی فواصل دوربین ها دستگاه و نوع آن بسته به شرایط محیطی (نویز و…) و فاصله دورترین دوربین از دستگاه است.

در پروژه های با فواصل کم و معمولی جهت سهولت کار از کابل کنار برق (کابل کواکسیال چسبیده به کابل برق دو رشته ای) در ضخامت و رشته های مختلفی استفاده می شود. این در حالی است که با افزایش این فواصل استفاده از کابل های ترکیبی موجب ایجاد نویز در تصاویر و افت ولتاژ در ترمینال دوربین ها شده و طول عمر آن ها را کاهش می دهد. در این حالت از کابل کواکسیال (RG تک) جهت انتقال اطلاعات استفاده شده و توان الکتریکی مصرفی دوربین ها توسط آداپتور دیواری و به صورت محلی تامین می شود.

حداکثر فاصله مجاز دوربین و دستگاه علاوه بر شرایط محیطی و جنس کابل به تکنولوژی به کار رفته در دوربین ها نیز وابسته است. به عنوان مثال در شرایط یکسان اگر در یک پروژه حداکثر فاصله مجاز دوربین و دستگاه در تکنولوژی AHD برابر 350 متر باشد این مقدار برای تکنولوژی cvi داهوا در حدود 250 متر خواهد بود. علت این اختلاف تفاوت در میزان مقاومت هر تکنولوژی نسبت به سیگنال نویز است.

حداکثر فاصله کابل کشی مجاز کابل کواکسیال

5- گام پنجم: محاسبه میزان داکت و لوله فلکسی مورد نیاز

در این مرحله با توجه به میزان متراژ کابل عبوری در محیط بیرونی و داخلی ساختمان به ترتیب متراژ لوله فلکسی و داکت تعیین می شود.

کاربرد داکت در پروژه

6- گام ششم: تعیین نوع و تعداد آداپتورها

با توجه به شرایط محیطی و کابل کشی پروژه و همچنین تعداد و محل قرارگیری دوربین ها نوع آداپتور (مرکزی، دیواری و یا حالت ترکیبی) تعیین می شود. لازم است کارشناس نصب با در نظر گرفتن شرایط فنی و برآورد هزینه ای نوع و تعداد آداپتورها را تعیین نماید. لازم به ذکر است در پروژه های مداربسته با فواصل طولانی آداپتور مرکزی کاربردی ندارد چرا که موجب کاهش ولتاژ و ایجاد نویز می شود. در این حالت باید به تعداد دوربین ها از آداپتور دیواری استفاده نمود.

7- گام هفتم: محاسبه حداقل هارددیسک مورد نیاز

همانطور که پیش گفته شد حداقل هارددیسک مورد نیاز توسط عواملی مانند رزولیشن، فریم ریت و تعداد دوربین ها، قابلیت فشرده سازی دستگاه و تعداد روزهای درخواستی جهت بازبینی توسط کارفرما تعیین می گردد. همچنین نحوه تعیین حداقل هارددیسک مورد نیاز با استفاده از نرم افزار hikvision views را در صفحات پیشین آموختیم.

8- گام هشتم: محاسبه هزینه سایر متعلقات مورد استفاده

در این مرحله هزینه کلی سایر متعلقات مورد استفاده در پروژه از جمله bnc، جعبه تقسیم، فیش نری و مادگی، فیش av، رول پلاک، چسب 123، سه راهی برق و… را محاسبه نموده و به هزینه های پیش فاکتور اضافه می کنیم.

9- گام نهم: تعیین رک

در صورت درخواست کارفرما جهت قرارگیری دستگاه و برخی متعلقات در رک لازم است نوع و سایز آن تعیین شود برخی رک ها دارای درب فلزی، فن خنک کننده، لامپ روشنایی و … بوده که دارای هزینه بالاتری هستند.

10- گام دهم: کابل رابط دستگاه و نمایشگر

با توجه به خروجی دستگاه و ورودی نمایشگر (hdmi و vga و یا av) و همچنین فاصله آن ها از یکدیگر نوع و متراژ کابل رابط تعیین می شود. لازم به ذکر است در پروژه های دوربین مداربسته که در آن دوربین و دستگاه با رزولیشن بالا وجود دارد کابل رابط دستگاه و نمایشگر نیز باید متناظر با کیفیت مذکور باشد چرا که انتخاب نامناسب آن موجب ایجاد محدودیت در رزولیشن تصاویر نمایش داده شده می گردد. نکته دیگر که باید به آن توجه شود استفاده از کابل رابط مرغوب است. در صورتی که کابل رابط تصویر خروجی نامرغوب باشد امکان ورود ولتاژهای ناخواسته به دستگاه از طریق خروجی آن و در نهایت برق زدگی دستگاه وجود دارد که این رخداد موجب از کار افتادن دستگاه خواهد شد.

11- گام یازدهم: انتقال تصویر

در صورت درخواست کارفرما جهت انجام فرآیند انتقال تصویر، به روش آن (P2P, IP static,…) هزینه آن محاسبه و به مبلغ پیش فاکتور اضافه می شود.

12- گام دوازدهم: لحاظ هزینه های ایاب و ذهاب

هزینه های کلی ایبا و ذهاب که در طول بازه زمانی نصب و راه اندازی پروژه توسط تیم نصب پرداخت خواهدشد نیز به مبلغ نهایی پیش فاکتور اضافه می گردد. مطلوب است در پروژه های راه اندازی دوربین مداربسته با ابعاد کوچک (که بازه زمانی اجرایی کوتاهی دارد) این هزینه در قالب تخفیف از مبلغ نهایی حذف گردد.

13- گام سیزدهم: صدور پیش فاکتور نهایی مشتری

با توجه به هر آنچه در 12 گام پیشین بیان شد لازم است پیش فاکتوری دقیق که شامل تمامی هزینه های پروژه است توسط کارشناس پروژه تهیه و تنظیم شده و به کارفرما عرضه گردد. انتخاب صحیح در هر یک از گام های پیشین موجب کاهش قابل توجه مبلغ نهایی پیش فاکتور توعم با تضمین کیفیت فنی پروژه خواهد شد که این امر احتمال اخذ پروژه توسط کارشناس مربوطه را به حداکثر می رساند.

نمونه پبش فاکتور خدمات جهب پروژه نصب و راه اندازی

14- گام چهاردهم: تهیه اقلام فاکتور تایید شده

پس از تایید پیش فاکتور توسط کارفرما (مشتری مصرف) کارشناس پروژه اقدام به تهیه اقلام موجود در فاکتور می نماید. این مرحله در واقع اصلی ترین مرحله تعیین کننده حاشیه سود کارشناس پروژه است. در این مرحله کارشناس مذکور با ارائه کارت شناسایی فعالیت در حوزه سیستم های حفاظتی به شرکت های توزیع کننده اقدام به مقایسه مبلغ نهایی پیش فاکتورهای همکاری دریافتی از آن ها با یکدیگر می نماید. در نهایت مطلوب ترین (پرسودترین) پیش فاکتور همکاری تایید شده و جهت خرید اقلام اقدام می شود.

15- گام پانزدهم: نصب و راه اندازی پروژه و تحویل آن به کارفرما

پس از سفارش و دریافت اقلام فاکتور خریداری شده کارشناس پروژه اقدام به نصب و راه اندازی پروژه می نماید. پس از اتمام نصب و راه اندازی کارشناس پروژه اقدام به فرآیند انتقال تصویر نموده و پروژه تکمیل شده را به کارفرما تحویل می دهد. عموما در این مرحله تسویه حساب نهایی میان کارفرما و کارشناس پروژه صورت می پذیرد.

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی