مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

طبقه بندی موضوعی

اینکودر چیست؟

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱ ب.ظ

اینکودر چیست و تفاوت انکودر های absolute وincremental.
 
انکودر یک سنسور حرکت مکانیکی است که سیگنال های دیجیتال را در پاسخ به حرکت تولید می کند. به عنوان یک دستگاه الکترو مکانیکی ، یک اینکودر با استفاده از اطلاعاتی همچون موقعیت ، سرعت و جهت ، قادر به فراهم ساختن کنترل حرکتی است.
دو نوع اینکودر وجود دارد : 
خطی و دوار

 اینکودر های دوار به یک شفت متصل هستند و هنگامیکه شفت می چرخد ، انکودر پالس های خروجی را ایجاد می نماید. این پالس ها در جهت تعیین سرعت آن شئ میباشند.
بوسیله شمارش تعداد پالس ها در هر چرخش شفت ، میتوان رزولوشن را محاسبه نمود.
انکودر ها به طور معمول سیگنال های مربعی شکل را در دو کانالCHANNEL A  و CHANNEL B ایجاد مینمایند که کانال B با پالسهای کانال A به اندازه 90 درجه اختلاف مکانی دارد.
طیف گسترده ای از اینکودر ها از قبیل مطلق absolute و یا افزایشی incremental ، نوری optical و یا مغناطیسی magneticو shafted یا hollow shaft وجود دارند.
انتخاب نوع موتور انکودر به تعدادی از عوامل وابسته است به ویژه تیپ موتور. این کاربرد به فرایند closed loop feedback و به نوع پیکربندی اتصال نیازمند است.
عملکرد انکودر در سرو موتور ها :

انکودر موتور ، یک انکودر دوار میباشد و به یک موتور الکتریکی متصل شده است که سیگنال های بازخورد closed loop را با ردیابی سرعت و یا موقعیت شفت موتور فراهم می نماید.
فاکتور های کلیدی در انتخاب انکودر :
انکودر موتور های AC  موتور های القایی AC انتخاب های محبوب برای سیستم  ماشین های اتوماسیون میباشند چرا که مرقون به صرفه هستند.
این نوع موتور اینکودر ها بیشتر به منظور کنترل سرعت استفاده میگردند.
انکودر های سروو موتور :
سروو موتور ها سیستم کنترل عملیات closed loop feedback را ارائه مینمایند و در مواردی کاربرد دارند که نیاز به دقت و درستی بیشتری است . انکودر هایی که بر روی سروو موتور ها استفاده میگردند به صورت مدولار میباشند و مواردی همچون incremental  و absolute  بر اساس سطح رزولوشن و دقت انتخاب می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی