مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

مرجع دانلود موزیک فیلم، کتاب

پیکوبت مرجع آموزش سرگرمی و تفریحات سالم

طبقه بندی موضوعی

دستگاه PoE چیست؟

جمعه, ۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۱۵ ب.ظ

فناوری POE

   
   
   
       خلاصه محتوا در این جا می خواهیم به سوال دستگاه poe چیست؟ پاسخ دهیم. POE یک فناوری است که از طریق آن می توان با استفاده از یک کابل هم اطلاعات را منتقل کرد و هم جریان برق را تامین کرد. بدین ترتیب در هزینه و زمان برای کابل کشی جداگانه برای تامین برق صرفه جویی خواهد شد.

 

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :  مخفی کردن 

۱ پاسخ به سوال دستگاه poe چیست؟

۲ مزایای استفاده از دوربین های مداربسته و دستگاه poe چیست؟

۳ تفاوت فناوری POE+ با فناوری POE

۴ نحوه ی عملکرد فناوری POE چگونه است؟

۵ قیمت دستگاه poe

پاسخ به سوال دستگاه poe چیست؟

در این بخش می خواهیم پاسخ گوی سوال «دستگاه poe چیست؟» باشیم. همان طور که می دانید، مجموعه ی امنیتی دوربین های مداربسته، از تجهیزات مختلفی تشکیل شده که همگی آن ها باید از طریق کابل هایی به هم متصل شوند و جدای از این موضوع برای آن که بتوانند به وظایف خود عمل کنند نیازمند تامین انرژی و اتصال به برق می باشند. لذا نیاز است تا از طریق اتصالاتی این امکان برقرار شود. اما تصور کنید که تعداد دوربین ها زیاد شده و شما در یک پروژه ی امنیتی و حفاظتی بزرگ مشغول به کار هستید، در این زمان است که کابل کشی و اتصالات زیاد مشکلات زیادی را برای نصب و راه اندازی مجموعه ایجاد خواهد کرد.

فناوری POE چیست؟

POE چیست؟

به طور کلی در همه ی کارهایی که تحت شبکه انجام می شوند، برق رسانی موضوعی مهم به شمار آمده و بخشی از هزینه و زمان را به خود اختصاص خواهد داد. بزرگ بودن پروژه نیز باعث پیچیده تر شدن موضوع و بالا بردن هزینه ها می شود. اما راه حل این مشکل چیست و چگونه می توان موضوع هزینه و سختی های حاصل از کابل کشی ها و اتصالات زیاد را حل کرد؟

مقالات پیشنهادی کاربران

دوربین مداربسته آپارتمانی

 

پیش از پاسخ به سوالات بالا، و سوال «دستگاه poe چیست؟» باید بدانیم که poe در واقع مخفف چه عبارتی می باشد؟ POE در واقع مخفف عبارت Power Over Ethernet بوده به صورت تحت اللفظی به معنای تامین انرژی از طریق شبکه ی داخلی می باشد. بدین معنا که وجود این فناوری در کابل های شبکه باعث می شود تا هم زمان با انتقال اطلاعات و دیتا، جریان برق نیز از همین کابل عبور کرده و برق رسانی مجموعه را تامین کند. کاملا درست متوجه شدید، یعنی با استفاده از تکنولوژی POE، دوربین های مداربسته و سایر تجهیزات جانبی آن ها از طریق یک کابل هم زمان هم برق خود را تامین کرده و هم اطلاعات را منتقل می کنند.

 

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته و دستگاه poe چیست؟

استفاده از تکنولوژی POE دارای مزایای بی شمار و زیادی است که در ادامه تعدادی از مهم ترین آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

صرفه جویی در هزینه های بستر سازی: بدیهی است که با انتقال هم زمان دیتا و اطلاعات و جریان برق از طریق یک کابل، در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. چرا که هم کابل کمتری مورد نیاز است و هم هزینه ی کابل کشی و نصب کاهش می یابد. در ضمن در زمان نیز صرفه جویی خواهد شد که خود کاهش هزینه را در پی خواهد داشت.

سهولت در نصب و انعطاف پذیری: استفاده از این فناوری سبب می شود تا پروژه ی شما در بخش نصب و مکان یابی برای استقرار تجهیزات بسیار منعطف عمل کند. چرا که این امکان وجود دارد تا وسایل شما حتی در نقاط غیر قابل دسترس نیز نصب و راه اندازی شود، بدون آن که نیازی به وجود پریزهای برق داشته باشد. این موضوع در ادامه باعث می شود تا جا به جایی تجهیزات نیز دارای محدودیت نبوده و به راحتی امکان پذیر شود. بدین ترتیب دست مجریان طرح در مکان یابی برای دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط تصاویر بازتر خواهد بود.

مقالات پیشنهادی کاربران

۵ روش حذف قسمتی از فیلم دوربین مداربسته (مناسب همه برندها)

کارایی بیشتر و بهتر: POE در واقع یک فناوری هوشمند است که به انتقال اطلاعات و برق می پردازد. این فناوری برق را از یک منبع مرکزی دریافت کرده و پروژه را از داشتن تعداد زیادی آداپتور دیواری در سراسر محیط و مجزا برای هر دستگاه بی نیاز می کند. در صورت قطع جریان برق شهری نیز، یک دستگاه برق اضطراری می تواند جایگزین منبع برق مرکزی شده و وقفه ای در کار مجموعه ایجاد نخواهد شد.

POE

POE

تفاوت فناوری POE+ با فناوری POE

فناوری POE با بهره گیری از استاندارد IEEE 802.3at ایجاد شده است و POE+ نسخه ی به روز شده ی آن می باشد. نسخه ی به روز شده دارای قدرت انتقال برق بیشتر بوده و 2 برابر حالت قبل قدرت دارد. بدین ترتیب که قدرت یا توان اسمی فناوری POE 4/15  وات و توان اسمی فناوری POE+ 30 وات می باشد. اما به دلیل اتلاف انرژی در کابل ها به صورت عملی این اندازه ها به 95/12 وات و 5/25 وات می رسد.

توان خروجی دستگاه های poe با توجه به عواملی هم چون تعداد دوربین های مداربسته، وسعت پروژه، پورت های خروجی و توان مصرفی دستگاه های متصل شونده تعیین می شود.


پیشنهاد های سیراف:

دوربین IP دام مدل EZ-IPC-D1B20P-L

آیا می دانید دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

پک کامل 4 دوربین مداربسته داهوا Full HD 1080P | B1A21P + هدیه ویژه

12 نکته تغییر سیستم امنیتی دوربین IP

خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته چه مزایایی دارد؟


نحوه ی عملکرد فناوری POE چگونه است؟

نحوه ی عملکرد فناوری POE بسیار ساده است و از روش های زیر قابل دستیابی می باشد:

مقالات پیشنهادی کاربران

دوربین مدار بسته با برد بالا چیست؟

استفاده از سوئیچ POE: این وسیله یکی از تجهیزات تحت شبکه به شمار می آید که از درگاه انتقال برق بهره مند می باشد. سایر تجهیزات تحت شبکه به این وسیله متصل شده و به وسیله ی ارسال سیگنال های ضعیف در مورد سازگاری آن ها با این فناوری تصمیم گیری می شود و سپس انتقال برق صورت می گیرد.

استفاده از POE Injector: از این روش در صورت عدم وجود سوئیچ یا درگاه POE در تجهیزات استفاده می کنند. بدین ترتیب از طریق اتصال یک کابل شبکه به دستگاه های فاقد قابلیت POE، خروجی آن ها را به POE تبدیل می کنند.

استفاده از POE Injector

POE Injector

استفاده در دستگاه ضبط NVR: برخی از دستگاه های ضبط تصاویر وجود دارند که خروجی های آن ها مجهز به فناوری POE می باشد. بدین ترتیب پروژه از خرید سوئیچ ها بی نیاز شده و در هزینه ها صرفه جویی می شود. بنابراین دوربین های مداربسته با اتصال به NVR POE به سادگی هم اطلاعات را منتقل کرده و هم جریان برق مصرفی خود را تامین می کنند. بدین ترتیب پاسخ به سوال «دستگاه poe چیست؟» در اختیار شما قرار گرفته و با مزایای آن نیز آشنا شدید.

دستگاه poe چیست؟

دستگاه poe چیست؟

قیمت دستگاه poe

به طور طبیعی با اضافه شدن هر فناوری به یک دستگاه، قیمت آن نیز افزایش می یابد. اما این افزایش قیمت در مقایسه با کارایی آن و حذف هزینه های جانبی دیگری که در پی دارد از بین رفته و در کل پروژه را مقرون به صرفه تر می نماید. بنابراین قیمت دستگاه POE کاملا مناسب است و استفاده از آن به مجریان پروژه های بزرگ توصیه می شود.

  • مرتضی شیخی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی